2016. október 5., szerda

Digitális tanári kompetenciák

A mai bejegyzésem a digitális tanári kompetenciákról szól, azon belül pedig két témakört bontakoztatok ki. Az egyik a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, a másik a tanulási folyamat szervezése és irányítása. Szólt már bejegyzésem a digitális oktatás fontosságáról, amit most is szeretnék kiemelni. Manapság szinte minden diák rendelkezik valamilyen digitális eszközzel, illetve közösségi oldalakon tagok. Tanárnak készülve fontosnak tartom, hogy a mai oktatásba beszervezzük a modern eszközök használatát. A következő videóban láthatunk egy példát, mi módon lehetséges ez.






      A videóban egy úgynevezett "fakebook" oldalt használnak a tananyag feldolgozására. Magyartanárnak készülve jó ötletnek tartom ezt a megoldást. Úgy gondolom, hogy a diákok képesek önállóan feldolgozni egy-egy szerző, író, költő életét, ezzel egymást tanítva és kibontakoztatva kreativitásukat. Azonban itt a tanárnak is szerepe van, mivel a közösséget,  csoportokat össze kell tartania, a feladat elvégzésének folyamatát felügyelni kell, ha esetleg elakadnak a diákok valahol, segítséget tud nyújtani számukra. 

      Ezen kívül még számos lehetőség van a diákok tanulásának segítésére és csoportépítésre, például a facebook-on csoportot alakítani, különböző honlapokat létrehozni, alkalmazásokkal segíteni a diákokat. Némettanárként például lehet a diákoknak olyan alkalmazást ajánlani, aminek segítségével játékosan tudnak szavakat tanulni. Reményeim szerint megfelelő képzést kapok ezekről én is, mivel fontos, hogy diákjaim fejlődését segíteni tudjam és tisztában legyek a lehetőségeimmel.


 Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=YuEWbO3JJxo (2016.10.08)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése